Kahve Hakkındaki Doğru ve Yanlışlar

Çarşamba, September 22, 2021

Yapılan yeni araştırmalar, kahve ve kafeinle ilgili bildiğimiz bazı bilgilerin aslında doğru olmadığını bize gösteriyor. Bu bilgiler hangileriymiş gelin birlikte bakalım.

YANLIŞ: Kafein bağımlılık yapmaktadır.

DOĞRU: Beyin taramaları kullanan son bilimsel araştırmalar, orta düzeyde kahve tüketenlerin kafeine fiziksel bir bağımlılık geliştirmediğini göstermektedir. Yani kafein tıp camiasının bağımlılık için tanımladığı kriterleri karşılamamaktadır.

YANLIŞ: Kolesterol için kahve zararlıdır.

DOĞRU: Kahvenin kolesterol seviyeleri üzerindeki etkisi büyük ölçüde kahvenin demleme yöntemine bağlıdır. Filtrelenmiş ve çözünür kahveler, kolesterol seviyelerinde önemli bir artışa neden olmazken, kaynatılmış kahve kolesterol seviyesini yukarı çekebilir.  

YANLIŞ: Kahve kalp ve damar sağlığı için kötüdür.

DOĞRU: Araştırmalar, orta düzeyde kahve tüketiminin kalp hastalığı, kalp krizi, düzensiz kalp atışı veya yüksek tansiyon gibi kardiyovasküler sorunlardaki artışlarla bağlantılı olmadığını gösteriyor.

YANLIŞ: Hazır (çözünebilir) kahve doğal değildir.

DOĞRU: Hazır kahve üretim süreci 6 adımda sadece su kullanılarak gerçekleşir ve kahve çekirdekleri dışında NESCAFE çözünebilir kahvelerde bir madde bulunmaz.

Kahve üretimi

 

YANLIŞ: Kahve dehidrasyona neden olur.

DOĞRU: Kahvedeki kafeinin dehidrasyona neden olan bir idrar söktürücü (sıvı kaybı) etkisi olduğu uzun zamandır düşünülüyordu. Bununla birlikte, sade bir kahvenin %95'ten fazlası sudan oluşur ve araştırmalara göre, normal bir yaşam tarzının bir parçası olarak düzenli ve ölçülü içildiğinde dehidrasyona neden olmaz, hatta sıvı alımına katkıda bulunabilir. Orta düzeyde kahve tüketimi uzmanlar tarafından günde 3-5 fincan olarak tanımlanmaktadır.

YANLIŞ: Kafeini azaltmak için kahve tüketimini azaltmak gerekir.

DOĞRU: Kahve, gün içinde tükettiğimiz kafein kaynaklarından sadece biridir. Gazlı içecekler, çay, enerji içecekleri, spor takviyeleri ve çikolata da günlük kafein alımına katkıda bulunabilir. Uluslararası uzmanlar, günde yaklaşık 400 mg kafein veya 5 fincan kahveye eşdeğer miktarda kafein tüketiminin sağlıklı ve dengeli bir beslenmenin parçası olabileceği konusunda hemfikirdir.

           YANLIŞ: Kilonuza dikkat ediyorsanız kahve tüketimini azaltmak gerekir.

DOĞRU: Düzenli olarak ihtiyacımız olandan daha fazla enerji (kcal veya kalori) aldığımızda, kilo zamanla artar. Birçok içecek, özellikle porsiyon boyutları büyük olduğunda, gizli enerji kaynağı olabilir. Günde 5 fincana kadar sade kahve tüketimi, ortalama yetişkin diyetinde tüketilen enerjinin %1'inden daha azını oluşturur. Az yağlı süt eklendiğinde bile düşük kalori içeren bir içecektir.

 

          YANLIŞ: Kafeinsiz (decaf) kahve zararlı kimyasallar içerir.

DOĞRU: Kahveyi kafeinsizleştirmenin sayısız yolu vardır, ancak kafeinsiz kahvemizi yapmak için yalnızca doğal kaynak suyu kullanıyoruz. Suda yüksek oranda çözünür bir bileşik olan kafeini çıkarmak için kahve çekirdeklerini su ile yıkıyor ve ıslatıyoruz.