Müşteri Deneyimi Sağlamanın Yolları

Çarşamba, September 22, 2021

İşletmeler müşterilerine daha önce yaşamadıkları deneyimler sunmaya özen gösterirler. Gelin müşteri deneyimi sağlamanın yollarına birlikte bakalım.

Yerel bir pazarlama stratejisi, müşteri trafiğini artırmanın yanı sıra güven oluşturmanın ve müşterilerle ilişkiler kurmanın harika bir yoludur. Bunu başarmanın anahtarı, işletmenizin yakınında yaşayan ve çalışanlara hitap edecek şekilde tasarlanmış promosyonlar ve programlardır.

 

  • Vitrininizi İyi Kullanın

İşletmenizin sokağından geçen yaya trafiği söz konusu olduğunda, işletmenizin önü büyük bir rol oynamaktadır. Sadece çekici ve davetkar bir işletme cephesine sahip olarak, kapınızın önünden geçen potansiyel müşterileri ikna edebilirsiniz. Teklifinizi dışarıda net bir şekilde gösterebilmek de önemlidir. Kapıdan içeri girerlerse müşterileri içeride neler bekleyecek? Odun ateşinde pizza? Bir büfe? Ya da yenilikçi vegan mutfağı?

 

  • Yerel Etkinlikleri Kaçırmayın

Bir çiftçi pazarında tezgah açmaktan yerel etkinliklere sponsor olmaya kadar, hedef kitleniniz kalanıyla aynı yerel etkinliklere katılarak işletmeniz için fayda sağlayabilirsiniz. Okullar, spor kulüpleri, sosyal kulüpler ve gönüllü kuruluşlar işletmeniz için itibar oluşturmaya başlamak için harika yerlerdir. Anne bebek grubu veya okuma günleri gibi belirli bir pazarı veya kitleyi hedefliyorsanız bu etkinliklere ev sahipliği yapmak da iyi bir seçenektir.

 

  • Bazı Lokal Faydalar Yaratın

Yalnızca lokal müşterilerinizi sunacağınız teklifler ve indirimler önemlidir. Bu sadece yerel topluluğunuza değer verdiğinizi göstermekle kalmaz, aynı zamanda işletmenizi o topluluğun bir parçası gibi hissetmenizi sağlar. İndirimlerinizi kuponlar, websiteleri, topluluk grupları aracılığıyla tanıtabilir ve insanlara yerel işletme olarak sizi desteklemenin faydalarının ne olduğunu öğretebilirsiniz.

 

  • Müşterileriniz için İndirimler Oluşturun

İşletmeniz yakınında yaşayan ve çalışan insanlar için, bir işletme indirim sunuyor diğeri sunmuyorsa nereden satın alacaklarına karar vermek çok basit oluyor. Örneğin; hastanelerin yakınında bulunan birçok kafe büyük indirimler sunmaktadır. Böyle bir kitlenin puanlar ve indirimler kazanabileceği bir sadakat programı, müşterilerin normal hafta sonu yemeklerini veya öğle yemeklerini işletmenizde yemelerini sağlayacaktır.

 

  • Müşterileriniz İçin Sosyal Medyayı Kullanın

İşletmeniz için bir itibar oluşturmak istiyorsanız, bunu tanıtmak için sosyal medyayı kullanabilirsiniz. Konum etiketleri eklemek, topluluk gruplarını ve organizasyonlarını etiketlemek, işletmenizi ve tekliflerinizi çevredeki insanlara tanıtmanızı ve işletmenizin güvenilir bir marka olarak bilinirliğini artırmasını sağlayacaktır.