MÜŞTERİLERİNİZİN İLGİSİNİ YÜKSEK TUTUN

Çarşamba, July 14, 2021

Menünüzde yapacağınız değişiklikler ile müşterilerinizi nasıl işletmenize çekebileceğinize bakalım.

İşletmeniz içerisinde yaptığınız en lezzetli spesiyaller ve dönemsel kampanyalar, menünüzü taze tutmanın ve müşterilerinizi işletmenize çekmenin en kolay yolları sayılabilir. Menünüzde yapacağınız değişiklikler ile müşterilerinizi nasıl işletmenize çekebileceğinize bakalım.

 

İşletmenizde söz konusu menüler olduğunda değişiklik yapmak iyidir ve ilgiyi yüksek tutar. Çoğu başarılı menüye baktığınızda da imza yemeklerden ve müşterilerin favorilerinden oluşan bir seçime dayanıyor olsa da spesiyal ürünler ve sunacağınız dönemsel kampanyalar aynı derecede öneme sahiptirler. Çünkü menünüzde yapacağınız değişiklikler özellikle ilgi uyandırır, müşterilerin tercihlerini etkiler ve menünüzdeki diğer alternatifleri, hizmetleri ve daha fazlasını denemelerine yardım eder.

 

Peki işletmeniz için özel ürünler ve dönemsel kampanyalara birkaç örnek;

  • Müşterilerinize bir sonraki ziyaretleri için bir neden verin.
  • İşletmenizde menünüzü taze ve döneme uygun tutmaya çalışın.
  • Mevsimsellikten yararlanmayı unutmayın.
  • İşletmenizde ürün verimliliğine dikkat edin.
  • Sosyal medyayı aktif olarak kullanın.

Dönemsel kampanyaların kullanılması; menünüzde hep aynı tercihleri yapan müşterileri kaybetmeden, operasyonel anlamda işleri zorlaştırmadan ana menünüzü korumanızı sağlar.

 

Dönemsel kampanyalar da dahil olmak üzere birçok iyi menünün özelliği; doğası gereği mevsimsel olması ve yalnızca yüksek lezzet ve bulunabilirlik düzeyi değil, aynı zamanda en iyi fiyatı olan malzemeleri barındırmasıdır. Örnek olarak yaz aylarında özel bir mısır ve domates kullanmak sadece daha uygun maliyetli olmakla kalmaz, aynı zamanda müşterilerinizin sıcak havalarda daha hafif ve daha taze yiyeceklere karşı özlemini dindirir. Ayrıca takvimi göz önünde bulundurarak tatiller, okul tatilleri, spor etkinlikleri gibi zamanlara özel menü spesiyalleri ve dönemsel kampanyalar oluşturmak da gereklidir.

 

Her başarılı menü şu özellikleri barındırmalıdır:

  • Benzersizlik, işletmenizi farklılaştırma yeteneği
  • Beraberlik, müşteriyi etkileme ve çekme yeteneği
  • İstek, satışları artırma yeteneği

Ancak bu genel çerçeve içinde, dönemsel kampanyalar tipik olarak aşağıdaki kategorilerden birine girer:

 

Yenilik Öğesi, çok renkli bir smoothie gibi az sayıda tekrar yaparak ve kullanılabilirlikle yüksek benzersizlik algısı ve ilgi uyandırma potansiyeli sunar.

 

Geniş Temsilli Öğeler, doyurucu bir kahvaltıyı hızlandıran börek gibi yüksek satın alma niyeti oluşturan ana malzemeleri vurgulayan tanıdık, popüler yiyecekler önerir.

 

Niş Öğeler, diyet merkezinde dönen veya mevsimden ilham alan kahve çekirdekleri gibi niş öğeler barındırır. Yeni bir hedef kitle için heyecan yaratarak trafiği artırmak için tasarlanmıştır.

 

Sınıfının En İyisi, hem ulaşılabilir hem de yaratıcı öğelerle çekirdek konukları ve yeni müşterileri cezbeder, bu da hem yüksek satın alma niyetine hem de yüksek heyecan seviyelerine yol açar.

 

Peki bu heyecan verici ipuçları arasından siz hangilerini deneyerek işe başlamak istersiniz?