İçecek Rahatlığını Artırmanın 10 Yolu

İçecekler işletmenizin temel dayanağıdır. Değişen müşteri beklentilerine nasıl uyum sağlayacağınızı 10 anahtar kavramla öğrenin.

Hayat tekrardan hızlanmaya başladı. Birçok çalışan ofise artık her gün gidiyor ve eski rutinine geri dönüyor. Ancak aynı zamanda, çok sayıda tüketici de hala evden çalışmaya devam ediyor ve bu da doğrudan veya üçüncü bir taraf aracılığıyla eve teslimatı giderek daha fazla talep edilir hale getiriyor.

Tüm bunlar, kolaylık ve kalite söz konusu olduğunda aynı müşteri beklentileriyle karşılaşan ama işgücünde karşılaşılan zorluklarla birlikte değişen bir işletmeci ortamının ortasında gerçekleşiyor.

Ancak sektör bu zorluğun üstesinden geliyor. Technomic'in Sektörün Durumu raporunda belirttiği gibi, işletmeciler, özellikle içecekler söz konusu olduğunda, kolaylık talebine ayak uydurmak için yeni süreçler, girişimler ve teknolojiler uygulayarak daha azıyla daha fazlasını yapmaya çalışıyorlar.

Şimdi, her zamankinden daha önemli olan içecek programınızın hazır olduğundan emin olmanız için iyi bir zaman. İşte işletmecilerin, tüketicilerin bugün içecekleri nereden ve nasıl satın aldıkları noktasında onlarla buluştuklarından emin olmak için atabilecekleri 10 adım.

1. Personelinizin iyi eğitimli olduğundan emin olun - Kalite, özellikle özel kahve gibi iyi bir hazırlık gerektiren içecekler söz konusu olduğunda, müşterilerin sürekli olarak yüksek bir beklentisi olmaya devam etmektedir. Aslında Datassential, satışları artırmak için kaliteyi, hizmeti ve seçimi iyileştirmenin şart olduğunu ortaya koymuştur.2 Bu nedenle, personelin eski favorilerin yanı sıra yeni trend içecekleri nasıl hazırlayacakları konusunda iyi eğitimli olduğundan ve içecek ekipmanının bakımını nasıl yapacaklarını bildiklerinden emin olun. Genel hedef bekleme süresini en aza indirmektir. İyi eğitimli bir personel işlerin iyi devam etmesine yardımcı olabilir.

2. Çeşitli seçenekler sunun - Günümüz tüketicileri çok sayıda içecek seçeneği arıyor. Stoklarınızda çok yönlü bir seçki bulundurmaya çalışın. Günümüzün en çok talep gören içecekleri arasında sıcak demlenmiş kahve, şişelenmiş su, meyve suyu, normal gazlı alkolsüz içecekler (CSD), diyet CSD, buzlu çay, soğuk kahve, limonata, sıcak çikolata ve zenginleştirilmiş/aromalı sular yer almaktadır.2 Buzlu çay gibi popüler içecekler içinde günümüzde en popüler olanlar mango ve portakal gibi meyve aromaları veya nane, hibiskus, yasemin ve zencefil gibi bitkisel/çiçek aromalarıdır.

3. Self-servis içecek istasyonları sunun - Self-servis içecek istasyonları en uygun içecek sunumu olabilir. Personelin bunları kurmak ve bakımını yapmak için eğitilmesi yeterlidir. Self-servise uygun trend içecekler arasında soğuk su, buzlu çay, limonata ve hatta soğuk aylarda sıcak kakao yer almaktadır.

4. Mevsimselliğe ayak uydurun - Müşteriler mevsimsel içecekleri sever. Örneğin, balkabağı kahvelerinin satışı artık Ağustos ayı gibi erken bir tarihte başlıyor, bu nedenle yıl boyunca mevsimsel içeceklere yer verdiğinizden emin olun. Soğuk kahve söz konusu olduğunda, Datassential, mevsimsel tatların tüketicileri evin dışında daha fazla soğuk kahve içmeye yönlendirebileceğini tespit etmiştir.

5. Özelleştirme önemlidir - Kahve ve çay gibi bazı içecekler, iyi stoklanmış krema ve tatlandırıcı seçenekleri için adeta yalvarır. Günümüzde badem ve yulaf gibi bitki bazlı kremalar giderek daha fazla talep görmektedir. Yaklaşık her altı tüketiciden biri artık sıcak demlenmiş kahveleri için bitki bazlı bir ürün seçiyor ve yaklaşık beşte biri evin dışında sıcak çay alırken bu seçimi yapıyor. Buna ek olarak, bitki bazlı kremalar sıcak özel kahvelerde krema kullanımının neredeyse %50'sini temsil etmektedir.2 Soğuk içecekleri de unutmamak gerekir. Gazlı içecekler, buzlu çay veya limonata için aroma shot’ları sunun.

6. En son teknolojiden yararlanın - Güneyde bulunan bir marketler zinciri olan QuikTrip, kısa bir süre önce mobil uygulama kullanıcılarına uygulama üzerinden her sipariş verdiklerinde ve ödeme yaptıklarında ücretsiz içecek kazanma şansı verdi. Sunulan içecek çeşitliliğini sergilemek için bir fırsat olan promosyon, bir sonraki ziyaretlerinde alkolsüz içecekler, enerji içecekleri, soğuk kahveler ve çaylar kazanma şansını da içeriyordu.4 Datassential'a göre, teknoloji destekli self-servis çoğu tüketiciye hitap ediyor ve mobil uygulamalar giderek daha önemli hale geliyor. Popülerliğe göre sıralandığında, müşteriler mobil uygulamadan sipariş vermeyi (müşterilerin %74'ü); robot hizmet verici veya karşılayıcıları (%70); kısa mesajla sipariş vermeyi (%65); masa üstü sipariş cihazlarını (%64); menüleri görüntülemek ve sipariş vermek için QR kodlarını (%58) ve bağımsız sipariş kiosklarını (%57) sevmektedir.5 Butonlu self servis makinelerin popülaritesi de artmaya devam etmektedir. Müşterilerin yaklaşık %15'i kahvelerini bu şekilde almayı tercih ediyor ve bu oran son 3 yılda %2 arttı.2 Circle K kısa süre önce çekirdekten fincana, self-servis, barista kalitesinde kahve makinelerine yaptığı yatırımı vurgulamak için müşterilerine ücretsiz bir fincan kahve sundu. Makinelerde %100 sürdürülebilir kaynaklı birinci sınıf kahve çekirdekleri kullanılmaktadır.

7. Al ve git ve yiyecek eşleştirmeleri sunun - Kahvaltı için meyve suları, öğle yemeği veya öğleden sonra atıştırmalıkları için buzlu çay veya limonata gibi içecekleri önceden hazırlayın, ardından bunları yiyecek eşleştirmelerinin kolay bir parçası olabilecekleri bir buzdolabında stoklayın. Bu tür yiyecek eşleştirmeleri, yemek kombinasyonları veya günlük indirimler de müşterileri sıcak demlenmiş kahve tüketimlerini artırmaya ikna edebilir. Müşteriler fiyat konusunda daha bilinçli hale geliyorlar, bu nedenle indirim sunmak ziyaretleri artırabilir. Tüketicilerin yaklaşık üçte biri evin dışında yemekle birlikte sıcak demlenmiş kahve satın aldığından, QSR ve LSR işletmecileri gün boyunca yiyecek + kahve kombinasyonları sunmayı düşünmeli, FSR'ler ise kahvenin kahvaltı, öğle / akşam yemeği ve tatlı menülerinde bulunmasını sağlamalıdır. Trafiği gerçekten artırmak için, soğuk kahve/atıştırmalık eşleştirmesi içeren bir öğleden sonra veya akşam spesiyali veya paylaşımı teşvik eden bir alana bir bedava teklifi sunmayı düşünün.

8. Hedef günlük kullanım durumları - Pandemiden bu yana değişen daha yoğun gün aralıklarına hazır olduğunuzdan emin olun. National Association of Convenience Stores’dan (NACS) Jeff Lenard, Beverage Industry'de kısa süre önce yayınlanan bir makalede, evden çalışanların günlük işlerini yapmaları veya mola vermeleri nedeniyle, sabah geç saatlerde ve öğleden sonraları trafikte ani artışlar olduğunu ve bununla birlikte satın alma alışkanlıklarında bir değişim yaşandığını söyledi. Her iki yoğun saatte de dışarı çıkma ihtiyacı hissetmiyorlar.7 Ürünlere gelince, tüm gün dilimlerinde yüksek talep görenler arasında su, meyve suyu, CSD'ler ve çay yer alırken, sıcak demlenmiş kahve sabah tüketilen içecekler arasında en yüksek paya sahip olmaya devam ediyor.

9. Teslimat konusunda rahat olun - Pandemiden bu yana teslimat, ister üçüncü taraf uygulamalarla ister doğrudan olsun, müşteriler arasında oldukça popüler hale geldi. Her beş işletmeciden ikisi, ister bir web sitesi ister bir mobil uygulama aracılığıyla olsun, bir şekilde doğrudan dijital teslimat sunmaktadır.8 Ve her 10 tüketiciden biri, en son yedikleri restoran yemeği için üçüncü taraf bir teslimat uygulaması kullanmıştır; bu, doğrudan teslimat kullananlardan biraz daha fazladır.

10. Ambalaja dikkat edin - Kolaylık ambalaja kadar uzanır. Bu nedenle, paketlediğiniz içeceklerin dökülmez olduğundan emin olun. Teslimatın popüler olduğu bu dönemde, kurcalanmaya karşı dayanıklı bir mühür ya da sürdürülebilir malzemeler, müşteri memnuniyetinde uzun bir yol kat ediyor. İyi tasarlanmış bir ambalaj, sadık müşteriler yaratmanıza yardımcı olabilir.