coffe_cold_drink

İlham Verici İçerikler

Filtreler:
Filtreler:
Marka
Ekran Resmi

Bugün Atabileceğiniz Basit Adımlar

Restoran ve kafeler gibi gıda hizmeti sağlayıcıları olarak olarak, ambalaj sürdürülebilirliği konusunda birçok fırsatınız var. Tedarikçilerle iş birliği yaparken, yemek hazırlarken, servis ederken ya da paketlerken, işte dikkate almanız gereken bazı daha sürdürülebilir seçenekler.

Ekran Resmi 2025-06-13 14.10.32

Döngüsel Ekonomiyi Benimsemek

Onlarca yıl boyunca dünya, doğal kaynakların bol, kolay erişilebilir ve sınırsız kullanımın varlığına dayalı doğrusal ekonomi modeli ile hareket etti. Ancak, bu yaklaşım sürdürülemez bir hal aldı ve dünya genelinde birçok kişi, bunun yerine döngüsel bir ekonomiyi hayata geçirmeye çalışıyor. Döngüsel ekonomi, "al-kullan-at" döngüsü yerine, elimizdeki şeyleri yeniden kullanmayı, materyalleri döngüde tutmayı ve israfı önlemeyi amaçlar.

Planet_World

İklim Değişikliği Kapımızda

İklim değişikliği bugün karşı karşıya olduğumuz en büyük sorunlardan biri. Sel baskınlarından kuraklıklara, kasırgalara, orman yangınlarına ve heyelanlara kadar her yerde doğa olaylarındaki artışları görebiliyoruz. İnsanlar bu konuda ana etkenlerden biri olsa da, bu durumu çözecek olanlar da bizleriz! Doğru aktivitelerle birlikte iklim değişikliğinin önüne geçebilir, gelecek nesillere daha güzel bir dünya bırakabiliriz.  
Planet_Nestle

Günden Güne Artan Çevresel Tehdit: Atık Sorunu

İşletmeniz ne kadar atık üretiyor? Çevre bilincine sahip olanlarımız için bile, her şeyi bir araya koyduğunuzda, cevabın ne kadar şaşırtıcı olabileceğini görebilirsiniz. 
coffee beans

Prime Roast Kahve Nedir?

Nestlé Professional olarak, müşterilerimizin her fincanda zengin kahve lezzetinin tadını çıkarabilmesi için baristaların kahveleri hazırlarken taze* kahve çekirdeklerinin kullanmasını sağlama amacındayız.

Roastelier by NESCAFÉ , 2019 yılında kahve dükkanlarının ve baristaların çeşitli, Prime Roast kahve çekirdeklerinden taze* kavrulmuş kahve hazırlayabilmesi için piyasaya sürüldü. Birçok farklı menşeiden gelen bu çekirdekler, müşterilerin taze kavrulmuş kahve servis edebilmelerini sağlamak için iki aşamalı bir kavurma sistemi ile kavruluyor.

Roastelier by NESCAFÉ, kahve dükkanları ve baristaların kavurma sanatında ustalaşmasına yardımcı olmak için tasarlanmış kompakt bir tezgah üstü kavurma çözümüdür.

Şimdi Prime Roast kahveye daha yakından bakalım ve onu farklı kılan özelliklere göz atalım.

roast coffe

Prime Roast Nedir?

Prime Roast yöntemi uzun yıllar süren araştırmaların sonucunda ortaya çıktı. Nestlé Kıdemli Ar-Ge Uzmanı Sandrine Courregelongue, bu yöntemin Nestlé'nin kendine ait kavurma makinesi tarafından geliştirilen bir kavurma yöntemi olduğunu açıklıyor. "Tat ve aromanın erken gelişiminde, tüketim noktasında son kavurmayı gerçekleştirmeniz için size kaliteli malzemeler sunmak amacıyla kavurma parametrelerine büyük özen gösteriyoruz." diye açıklıyor. “Biz buna Prime Roast diyoruz.” Roastelier by NESCAFÉ ‘nin iki aşamalı sürecinin ilk adımının, baristaların müşterilerine taze* kahve kavurmasını ve servis etmesini kolaylaştırdığını söylüyor. Prime Roast çekirdekleri kullanıcıya ulaşmadan önce belirli bir noktaya kadar kavrulur. Bu şekilde bir tüketim ortamında çekirdekler tezgah üstü kavurma makinesiyle birlikte kullanıldığında atık seviyesinin azaltılmasına yardımcı olur. Sunulan Prime Roast kahvelerinin her birindeki farklı ve canlı tat notalarını vurgulamak için NESCAFÉ Roastelier ekibi, kullanıcılara özenle birkaç önemli kavurma profili hazırladı. Sandrine şöyle açıklıyor: "Sistem, kahve türünü ambalajdan tanıyan ve seçilen Prime Roast menşei için çeşitli kavurma profillerini içeren bir QR kod okuyucuya sahip. "Sezgisel kullanıcı arayüzü sayesinde baristalar, hedef duyusal notalara dayalı olarak önerilen menüden kavurma profilini seçebiliyor." "Kahve, Roastelier by  NESCAFÉ kavurma makinesi tarafından ikinci adımda tamamen kavrulduktan sonra, harman olarak kullanılabilir ve işletme sahiplerinin kendi imza karışımlarını oluşturmalarına olanak tanır" diye devam ediyor.

Coffe

Hangi Prime Roast kökenleri mevcut?

Prime Roast serisinde, tamamı Arabica kahvelerinden oluşan yüksek kaliteli çekirdek çeşitleri mevcuttur. Bu çeşitli tek menşeiye ait olan kahve çekirdeklerini bir araya getirerek kendi özel kahvenizi yaratma konusunda eşsiz bir olanağınız var. Kahvenin menşeileri, bireysel duyusal özellikleri ve tamamlayıcılıkları dikkate alınarak, baristalar ve müşteriler için harmanlama fırsatları ön plana çıkarılıyor.

Şu anda iki adet yeşil kahve çekirdeği menşei mevcut: Kolombiya ve Brezilya

Kolombiya, meyveli ve buruk notalarla pürüzsüz bir dokuya sahiptir. Özellikle hafif ve orta derecede kavrulmuş kahvelerde canlı bir asit tadı alabiliriz. Karışımlarda kullanıldığında iyi bir tatlılık ve dolgunluk temeli de sağlayabilir.

Brezilya kahvesi, orta derecede kavrulduğunda açıkça ortaya çıkan bir dizi farklı fındık ve çikolata aromasıyla dolu olduğundan harika bir espresso karışımı oluşturur.

cappuccino

Baristaların Prime Roast kahvelerle lezzetli ve etkileyici bir kahve menüsü oluşturması ve kavurma sanatında ustalaşmaları her zamankinden daha kolay hale geliyor. İşletme sahipleri, NESCAFÉ Roastelier çözümlerinden yararlanarak müşterileri için özel karışımları denerken her kavurmada standartizasyonu sağlayarak tazeliği ve tutarlılığı garanti edebilir.

Prime Roast kahvelerimiz veya Roastelier by NESCAFÉ çözümü hakkında daha fazla bilgiye ihtiyacınız mı var?

Daha fazla bilgi edinmek için https://www.nestleprofessional.com.tr/brands/roastelier-nescafe adresini ziyaret edin.

*: Kahvenin, tazeliğini korumak üzere iyi tat kalitesini sizlere sunabilecek şekilde kavrulmuş ve sipariş anında öğütülmüştür.

İçecek Rahatlığını Artırmanın 10 Yolu

İçecekler işletmenizin temel dayanağıdır. Değişen müşteri beklentilerine nasıl uyum sağlayacağınızı 10 anahtar kavramla öğrenin.

Hayat tekrardan hızlanmaya başladı. Birçok çalışan ofise artık her gün gidiyor ve eski rutinine geri dönüyor. Ancak aynı zamanda, çok sayıda tüketici de hala evden çalışmaya devam ediyor ve bu da doğrudan veya üçüncü bir taraf aracılığıyla eve teslimatı giderek daha fazla talep edilir hale getiriyor.

Tüm bunlar, kolaylık ve kalite söz konusu olduğunda aynı müşteri beklentileriyle karşılaşan ama işgücünde karşılaşılan zorluklarla birlikte değişen bir işletmeci ortamının ortasında gerçekleşiyor.

Ancak sektör bu zorluğun üstesinden geliyor. Technomic'in Sektörün Durumu raporunda belirttiği gibi, işletmeciler, özellikle içecekler söz konusu olduğunda, kolaylık talebine ayak uydurmak için yeni süreçler, girişimler ve teknolojiler uygulayarak daha azıyla daha fazlasını yapmaya çalışıyorlar.

Şimdi, her zamankinden daha önemli olan içecek programınızın hazır olduğundan emin olmanız için iyi bir zaman. İşte işletmecilerin, tüketicilerin bugün içecekleri nereden ve nasıl satın aldıkları noktasında onlarla buluştuklarından emin olmak için atabilecekleri 10 adım.

1. Personelinizin iyi eğitimli olduğundan emin olun - Kalite, özellikle özel kahve gibi iyi bir hazırlık gerektiren içecekler söz konusu olduğunda, müşterilerin sürekli olarak yüksek bir beklentisi olmaya devam etmektedir. Aslında Datassential, satışları artırmak için kaliteyi, hizmeti ve seçimi iyileştirmenin şart olduğunu ortaya koymuştur.2 Bu nedenle, personelin eski favorilerin yanı sıra yeni trend içecekleri nasıl hazırlayacakları konusunda iyi eğitimli olduğundan ve içecek ekipmanının bakımını nasıl yapacaklarını bildiklerinden emin olun. Genel hedef bekleme süresini en aza indirmektir. İyi eğitimli bir personel işlerin iyi devam etmesine yardımcı olabilir.

2. Çeşitli seçenekler sunun - Günümüz tüketicileri çok sayıda içecek seçeneği arıyor. Stoklarınızda çok yönlü bir seçki bulundurmaya çalışın. Günümüzün en çok talep gören içecekleri arasında sıcak demlenmiş kahve, şişelenmiş su, meyve suyu, normal gazlı alkolsüz içecekler (CSD), diyet CSD, buzlu çay, soğuk kahve, limonata, sıcak çikolata ve zenginleştirilmiş/aromalı sular yer almaktadır.2 Buzlu çay gibi popüler içecekler içinde günümüzde en popüler olanlar mango ve portakal gibi meyve aromaları veya nane, hibiskus, yasemin ve zencefil gibi bitkisel/çiçek aromalarıdır.

3. Self-servis içecek istasyonları sunun - Self-servis içecek istasyonları en uygun içecek sunumu olabilir. Personelin bunları kurmak ve bakımını yapmak için eğitilmesi yeterlidir. Self-servise uygun trend içecekler arasında soğuk su, buzlu çay, limonata ve hatta soğuk aylarda sıcak kakao yer almaktadır.

4. Mevsimselliğe ayak uydurun - Müşteriler mevsimsel içecekleri sever. Örneğin, balkabağı kahvelerinin satışı artık Ağustos ayı gibi erken bir tarihte başlıyor, bu nedenle yıl boyunca mevsimsel içeceklere yer verdiğinizden emin olun. Soğuk kahve söz konusu olduğunda, Datassential, mevsimsel tatların tüketicileri evin dışında daha fazla soğuk kahve içmeye yönlendirebileceğini tespit etmiştir.

5. Özelleştirme önemlidir - Kahve ve çay gibi bazı içecekler, iyi stoklanmış krema ve tatlandırıcı seçenekleri için adeta yalvarır. Günümüzde badem ve yulaf gibi bitki bazlı kremalar giderek daha fazla talep görmektedir. Yaklaşık her altı tüketiciden biri artık sıcak demlenmiş kahveleri için bitki bazlı bir ürün seçiyor ve yaklaşık beşte biri evin dışında sıcak çay alırken bu seçimi yapıyor. Buna ek olarak, bitki bazlı kremalar sıcak özel kahvelerde krema kullanımının neredeyse %50'sini temsil etmektedir.2 Soğuk içecekleri de unutmamak gerekir. Gazlı içecekler, buzlu çay veya limonata için aroma shot’ları sunun.

6. En son teknolojiden yararlanın - Güneyde bulunan bir marketler zinciri olan QuikTrip, kısa bir süre önce mobil uygulama kullanıcılarına uygulama üzerinden her sipariş verdiklerinde ve ödeme yaptıklarında ücretsiz içecek kazanma şansı verdi. Sunulan içecek çeşitliliğini sergilemek için bir fırsat olan promosyon, bir sonraki ziyaretlerinde alkolsüz içecekler, enerji içecekleri, soğuk kahveler ve çaylar kazanma şansını da içeriyordu.4 Datassential'a göre, teknoloji destekli self-servis çoğu tüketiciye hitap ediyor ve mobil uygulamalar giderek daha önemli hale geliyor. Popülerliğe göre sıralandığında, müşteriler mobil uygulamadan sipariş vermeyi (müşterilerin %74'ü); robot hizmet verici veya karşılayıcıları (%70); kısa mesajla sipariş vermeyi (%65); masa üstü sipariş cihazlarını (%64); menüleri görüntülemek ve sipariş vermek için QR kodlarını (%58) ve bağımsız sipariş kiosklarını (%57) sevmektedir.5 Butonlu self servis makinelerin popülaritesi de artmaya devam etmektedir. Müşterilerin yaklaşık %15'i kahvelerini bu şekilde almayı tercih ediyor ve bu oran son 3 yılda %2 arttı.2 Circle K kısa süre önce çekirdekten fincana, self-servis, barista kalitesinde kahve makinelerine yaptığı yatırımı vurgulamak için müşterilerine ücretsiz bir fincan kahve sundu. Makinelerde %100 sürdürülebilir kaynaklı birinci sınıf kahve çekirdekleri kullanılmaktadır.

7. Al ve git ve yiyecek eşleştirmeleri sunun - Kahvaltı için meyve suları, öğle yemeği veya öğleden sonra atıştırmalıkları için buzlu çay veya limonata gibi içecekleri önceden hazırlayın, ardından bunları yiyecek eşleştirmelerinin kolay bir parçası olabilecekleri bir buzdolabında stoklayın. Bu tür yiyecek eşleştirmeleri, yemek kombinasyonları veya günlük indirimler de müşterileri sıcak demlenmiş kahve tüketimlerini artırmaya ikna edebilir. Müşteriler fiyat konusunda daha bilinçli hale geliyorlar, bu nedenle indirim sunmak ziyaretleri artırabilir. Tüketicilerin yaklaşık üçte biri evin dışında yemekle birlikte sıcak demlenmiş kahve satın aldığından, QSR ve LSR işletmecileri gün boyunca yiyecek + kahve kombinasyonları sunmayı düşünmeli, FSR'ler ise kahvenin kahvaltı, öğle / akşam yemeği ve tatlı menülerinde bulunmasını sağlamalıdır. Trafiği gerçekten artırmak için, soğuk kahve/atıştırmalık eşleştirmesi içeren bir öğleden sonra veya akşam spesiyali veya paylaşımı teşvik eden bir alana bir bedava teklifi sunmayı düşünün.

8. Hedef günlük kullanım durumları - Pandemiden bu yana değişen daha yoğun gün aralıklarına hazır olduğunuzdan emin olun. National Association of Convenience Stores’dan (NACS) Jeff Lenard, Beverage Industry'de kısa süre önce yayınlanan bir makalede, evden çalışanların günlük işlerini yapmaları veya mola vermeleri nedeniyle, sabah geç saatlerde ve öğleden sonraları trafikte ani artışlar olduğunu ve bununla birlikte satın alma alışkanlıklarında bir değişim yaşandığını söyledi. Her iki yoğun saatte de dışarı çıkma ihtiyacı hissetmiyorlar.7 Ürünlere gelince, tüm gün dilimlerinde yüksek talep görenler arasında su, meyve suyu, CSD'ler ve çay yer alırken, sıcak demlenmiş kahve sabah tüketilen içecekler arasında en yüksek paya sahip olmaya devam ediyor.

9. Teslimat konusunda rahat olun - Pandemiden bu yana teslimat, ister üçüncü taraf uygulamalarla ister doğrudan olsun, müşteriler arasında oldukça popüler hale geldi. Her beş işletmeciden ikisi, ister bir web sitesi ister bir mobil uygulama aracılığıyla olsun, bir şekilde doğrudan dijital teslimat sunmaktadır.8 Ve her 10 tüketiciden biri, en son yedikleri restoran yemeği için üçüncü taraf bir teslimat uygulaması kullanmıştır; bu, doğrudan teslimat kullananlardan biraz daha fazladır.

10. Ambalaja dikkat edin - Kolaylık ambalaja kadar uzanır. Bu nedenle, paketlediğiniz içeceklerin dökülmez olduğundan emin olun. Teslimatın popüler olduğu bu dönemde, kurcalanmaya karşı dayanıklı bir mühür ya da sürdürülebilir malzemeler, müşteri memnuniyetinde uzun bir yol kat ediyor. İyi tasarlanmış bir ambalaj, sadık müşteriler yaratmanıza yardımcı olabilir.

dummy

NutriPro Denge Hakkında Her Şey – Misafirlerinize daha sağlıklı içecekler nasıl sunulur

Gazlı içecekler, şekerli çaylar, kahve içecekleri ve hatta bazı meyve suları genellikle ilave şeker ve boş kalorilerle yüklüdür. Ekstra büyük porsiyonlar ve ücretsiz tekrar doldurmalarla, bir kişi bir oturuşta günün önerilen kalorilerinin yarısını kolayca içebilir ancak bu “boş kaloriler” vücudumuzun ihtiyaç duyduğu önemli vitamin, mineral, lif ve diğer besin maddelerinin hiçbirini sağlamayacaktır.

Dünya Sağlık Örgütü günde 6 çay kaşığından daha az şeker tavsiye ederken1, yeniden doldurulan bir 600 ml soda, yaklaşık 30 çay kaşığı şeker ve yaklaşık 500 kcal sağlar.

İçeceklerdeki kalorileri azaltmak için ipuçları

600 ml yerine daha küçük porsiyon boyutları (250-300 ml) sağlayın.

Şekerli içecekleri müşteri başına bir tane ile sınırlayarak, sonsuz tekrar dolumdan kaçının.

Şekeri, şurubu ve krem şantiyi içeceğe katmayarak, standart olarak sade kahve veya şekersiz buzlu çay yapın.

 

Masayı birden fazla paketle donatmak yerine, istendiğinde tek bir şeker veya krema sunun.

Şeker ilavesiz meyve suları ve alkolsüz içecekler arayın.

Yüksek kalorili ve/veya yağ içeriklerini misafirlere bildirmek adına çay ve kahve içeceklerini menünüzün tatlı bölümünde bulundurun.



1 WHO. Sugars intake for adults and children. 2015

Oversized meals have been shown to be a factor in obesity (01.2019) https://www.sciencedaily.com/releases/2019/01/190129162359.htm

Larger portion servings in restaurants are a global issue (03.2019) https://www.worldhealth.net/news/larger-portions-serving-restaurants-ar…

Fast food vs fast casual – Which has more calories? (02.2019)

https://consumer.healthday.com/vitamins-and-nutrition-information-27/fo…-   versus-fast-casual-which-has-more-calories-742293.html

Restaurants have gotten a hall pass on obesity and it must end (08.2018) https://www.forbes.com/sites/hankcardello/2018/08/30/restaurants-have-g…-   must-end/#39fdc71e2d51

Death by diet: the race to transform the world's bad food habits (04.2019)

https://www.reuters.com/article/us-nutrition-food-health-environment-in…-   the-worlds-bad-food-habits-idUSKCN1S601Y

 

Nestlé Professional - Ana sayfaya geri dön

MENÜNÜZÜ GÖZDEN GEÇİRİN

İçinde bulunduğumuz durum ile, misafirlerinizin birçoğunun sizden istedikleri ve sizin onlara sunabilecekleriniz artık değişti.
Nestlé Professional - Ana sayfaya geri dön

Müşteri Deneyimi Sağlamanın Yolları

İşletmeler müşterilerine daha önce yaşamadıkları deneyimler sunmaya özen gösterirler. Gelin müşteri deneyimi sağlamanın yollarına birlikte bakalım
Nestlé Professional - Ana sayfaya geri dön

Kahve Hakkındaki Doğru ve Yanlışlar

Yapılan yeni araştırmalar, kahve ve kafeinle ilgili bildiğimiz bazı bilgilerin aslında doğru olmadığını bize gösteriyor. Bu bilgiler hangileriymiş gelin birlikte bakalım.
Nestlé Professional - Ana sayfaya geri dön

MÜŞTERİLERİNİZİN İLGİSİNİ YÜKSEK TUTUN

Menünüzde yapacağınız değişiklikler ile müşterilerinizi nasıl işletmenize çekebileceğinize bakalım.